pühapäev, 26. august 2018

Ploomipirukas

Nagu ma ühes oma eelnevaski postituses mainisin, siis sügisemärgid tähendavad vaid rõõmu köögi jaoks. Igasuguseid erinevaid asju valmib nii maa peal kui puude otsas. Sedapuhku olen ploomilainel, mida meil õnnestus korjata ja ilmselt korjame veelgi, sest puud on lookas ja kahju on lasta neil niisama raisku minna. Ploom niisama söömiseks on mulle alati meeldinud, aga kuna meil endal kodus pole kunagi puid olnud, siis naljalt kooke-pirukaid ma siiani vist väga teinud polegi. Saabki otsa lahti teha.
Siit üks lihtne koogike, kui muidu ploom niisama süües hapukas ei tundunud, siis koogis on tal hoopis teine maitsenüanss - veidi hapu ning mõrkjas, võib-olla on asi kinni ka sordis.


Vaja:
100g võid
1dl suhkrut
1 muna
2dl jahu
2spl kaerakliisid
1tl küpsetuspulbrit

150g küpseid ploome
2 pakki (à 200g) vaniljemaitselist kohupiima
200g hapukoort
1 muna
1spl suhkrut
1tl vaniljesuhkrut


Vahusta toesoe või ja suhkur ning lisa muna, sega läbi ja lisa kõik kuivained. Suru saadud mass 27cm läbimõõduga koogivormi põhja ja äärtele.Puhasta ploomid ning lõika õhemateks viiludeks. Minul olid pisemad eksemplarid, eemaldasin vaid kivi. Pane koogipõhjale kohupiim (ma teinekord prooviksin ka meie mõistes kohupiimapastaga, kuna kohupiima olil päris keeruline sinna laiali saada ja mulle tundub et soomlaste rahkaa ja meie kohupiim pole päris sama). Aseta seejärel kohupiimale ploomiviilud ning kata kogu kook hapukoore-muna-suhkrute seguga. Küpseta 175kraadises ahjus 40 minutit või kui kuni tundub et kook on küpsenud. Lase enne serveerimist maha jahtuda.

allikas: Valio.fi

Kommentaare ei ole: