teisipäev, 19. mai 2015

Laimikook

Kokaraamatuid pole minu meelest kunagi palju, kuna enamikest ma suudan leida ikka ja alati midagi uut ja huvitavat. Nii jõudis ka see uus Lia Virkuse "Lia tordid kaunil Kärdik keraamikal" raamat minu kogusse. Läksin tegelikult hoopis teist raamatut vaatama/ostma ning asi lõppes sellega et plaanitu jäi ostmata ja tee koju leidis hoopis see kaunis eksemplar. See lihtsalt võlus oma sisuga mind esimesest pilgust, kuigi jõudsin ka korra mõelda, et kas mul on tõesti vaja jälle üht uut koogiraamatut, aga nagu ikka ma ei suutnud vastu panna, sest seda sirvides olin kindel et kõiki neid retsepte ma teeks. Ja eelmine nädalavahetus tegingi otsa lahti laimikoogi näol, mille valmistusviis on tõesti ülimalt lihtne.


Vaja:
225g kaera või šokolaadiküpsiseid
100g võid

2dl vahukoort
4 laimi
1 purk (397g) kondenspiima suhkruga

1 laim kaunistamiseks

Purusta küpsised ning sega sulatatud võiga. Suru saadud mass küpsetuspaberiga kaetud 24cm läbimõõduga lahtikäiva kooogivormi põhja ja äärtele. Küpseta 175kraadi juures  10 minutit, peale mida lase jahtuda.
Samal ajal vahusta katte tarvis koor. Poolita laimid ning pressi neist mahl (seda peaks olema vähemalt 1dl). Sega kondenspiim hoolikalt laimimahlaga, nii et saad ühtlase kreemi. Sega vaikselt hulka vahustatud koor. Laota kate jahtunud põhjale.
Kata vorm fooliumiga ning aseta külmkappi ja lase seista kuus tundi kuni üleöö.
Vahetult enne serveerimist viiluta 1 laim ja kaunista nendega kook.
Maitse on äärmiselt mahe, üldsegi mitte magus ja ilmselt "läheb peale" ka neile, kes tavapäraselt magusast keelduvad. Meil igatahes läks nii. Väga maitsev ka järgnevatel päevadel(mina tegin koogi reede õhtu ja pühapäeval maitses veel imehästi).

allikas: Lia Virkus "Lia tordid kaunil Kärdik keraamikal"

Kommentaare ei ole: