teisipäev, 5. veebruar 2013

Vanakooli klassika ehk küpsisetort

Ma hakkasin kohe mõtlema, millal ma viimati seda teinud olen ja kas üldse. Ilmselt ikka olen, selle aja laps ikkagi, kus see moes oli. Aga ajatu on ta tõesti ja ebaõnnestumine on välistatud. Kuna tahtsin olla viisakas ja reedel tööle minnes lihtsalt polnud aega midagi ette valmistada neljapäevase pidupäeva puhul, siis tegin seda esmaspäeval. Kiirelt valmis ja kiidusõnad taevani:).



Vaja:
6pk küpsiseid (3 pk tavalisi+3 pk shokolaadi kasutasin mina)
ca 3 pakki 30% hapukoort
piima

Glasuur:
200g tumedat šokolaadi
100g võid
1dl 35% koort

peale kaunistuseks ja kihtide vahele marju - taaskord kasutasin metsmaasikaid ja  mustikaid

*kogused sõltuvalt tegelikult kui suur kook teha

Kasta küpsised piima sisse ja laota alusele. Kui üks kiht valmis siis kata see hapukoorega, korda tegevust küpsistega. Mina ladusin 1 kiht heledaid, järgmine kiht tumedaid. Kui kolm kihti oli laotud (ehk u pooled küsised kasutatud), siis panin kihi marju hapukoore peale ja jätkasin edasi küpsised-hapukoor-küpsised. Viimaseks kihiks jäta küpsised.
Valmista glasuur - tükelda shokolaad ja sulata koos koore ja võiga vesivannil. Kata kook glasuuriga ning kaunista marjadega. Kuna minul jäi glasuuri üle, siis niristasin seda ka marjadele. Hea oleks kooki üleöö külmikus hoida, et küpsised saaksid mahlasemaks tõmbuda. Ja edasi lase hea maitsta.

Kommentaare ei ole: