esmaspäev, 23. juuli 2018

Šokolaaditükkidega küpsised

Ees on taas ootamas igasuvine Soome reis ning sellega seoses pidin taas nuputama, mida tuttavatele külakostiks valmistada. Mitmed aastad olen komme valmistanud, aga arvestades hetke megakuumasid ilmasid, siis jätsin seekord selle mõtte kohe kõrvale. Kuigi ega jah nendes küpsistes on ka ühe koostisosana šokolaad, mis mekkides ka kenasti näpude vahel sulama hakkas, aga loodame et auto konditsioneer teeb oma töö ja saan nendega sinna kenasti kohale. Krõbe šokolaaditükkidega küpsis on ka üks minu lemmikuid ja seetõttu ka valik neile langes. Ma tegelikult kohe otsisingi nende retsepte, kuna kinnisidee oli minust võimust võtnud. See et valmiseksemplarid maitsvad tulevad, ma üldse ei kahelnud ja et ka valmistamisviis nii lihtne, see vaid boonuseks.


Vaja (ca 30tk):
150g võid (toasooja)
75g fariinsuhkrut
75g suhkrut
1tl vanillsuhkrut
1 muna
200g jahu
0,5tl soodat
0,5tl küpsetuspulbrit
0,25tl soola
150g tumedat šokolaadi


Sega või suhkrutega vahule, sega juurde muna ning mikserda tainas kiiresti ühtlaseks.  Sega kuivained omavahel ning sega juurde või-suhkrusegule. Haki šokolaad meelepärasteks tükkideks ning lisa segades seegi viimasena taina hulka. Vormi taignast pallikesed  ning pane piisava vahega küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile.  Suru kergelt tainapall pisut lamedamaks ning küpseta 175kraadi juures 13-15 minutit. Lase veidi jahtuda ning krõbe ja maitsev amps ongi valmis.

Olen ka varasemalt selliseid küpsiseid teinud, kuid retseptis on kogused tiba teistsugused, kui siin postituses. 

allikas: Kokkama Ragnega

Kommentaare ei ole: