esmaspäev, 22. juuli 2013

Võileivakurgid

Vahepeal paar päeva üle lahe ja kurgiuputus tervitab koju naastest. Nii oligi vaja kiirelt tegutseda ning suvine kurgitegu võis alata. Kuna ilm just puhkust ei soosinud, siis oli see paras tubane tegevus. Avastasin et eelmine aasta tehtud võileivakurgid polnud leidnud ka teed blogisse (ilmselt seetõttu, et ei teadnud mis välja tuleb, aga tuli hea ja kahju et tookord seda siia ei lisanud). Aga kuna tegin nii tshillikurke kui ka võileivakurke ka sel aastal, siis on see õige aeg talletamiseks.


Vaja:
1kg kurke

7dl vett
2dl suhkrut
1spl soola
1/2 spl sinepiseemneid
20 vürtspipart
20 valget pipart
2dl äädikat (kuna retsept pärineb soomest, siis jään vastuse võlgu, millist äädikat siin mõeldakse või kasutatakse, et seda nii palju läheb, ilmselt mingi lahjem. Mina olen teinud meie 30%'sega ja sel korral marinaadi keetes läks seda selle koguse juures nii 7-8 spl. Eks igal oma maitse)
u 5cm pikkune mädarõigas

Pese kurgid ning viiluta õhukesteks viiludeks (mina viilutan just sellisteks, nagu ka poes müüdavad).
Seejärel asu marinaadi keetma - pane potti vesi, suhkur, sool, sinepiseemned, piprad. Keeda nii u 5minutit. Seejärel lisa äädikas(selles osas võib igaüks ise maitsta kui vänget soovib). Koori mädarõigas ning tükelda.
Puhasta purgid, pane kurgid purki, lisa mädarõigast (mina olen jaganud tükid võrdselt purkide vahel, kuna kasutan üldjuhul ühesuuruseid purke). Kalla peale marinaad ning sulge purgid kohe. Jahuta ning vii jahedasse.
Meil said eelmise suve katseeksemplarid küll väga kähku otsa, seekord teeme targu rohkem

Originaalretseptis palutakse ka kurke enne keeta, aga mina olen selle osa sujuvalt vahele jätnud ja on ka ilma selleta mõnusad krõmpsud võileivapealsed.

allikas: Pirkka.fi

1 kommentaar:

irizka ütles ...

Olen kolm-neli aastat Teie retsepti järgi teinud ja super välja tulnud :) Aitäh!