pühapäev, 1. aprill 2018

Kohupiimakorbid

Hetkel käimas lihavõtetega tuleb mõtesse ikka kohupiim ja pasha ja munad. Proovisingi seekord kõigele muule tavapärasele (munade värvimine, nende täitmine jne) teha ka kohupiimakorpe, kuna ma eriline pasha fänn pole. Pean tunnistama et polnud kunagi enne korpe teinud, kuigi need väga maitsevad mulle, ja seetõttu ei osanud ka midagi väga oodata. Aga võtsin käsile, tulid täitsa välja ka, kuigi järgmine kord olen teatud asjades ilmselt tähelepanelikum.


Vaja:

Tainas:
500ml piima
50g pärmi
200g suhkrut
7g soola
1kg jahu
180g võid

Täidis:
500g kohupiima
100g suhkrut
50g jahu
100g muna
soovi korral 150g rosinaid, mina kasutasin kohupiima kus olid kohe rosinad sees, aga kuna neid oli kokkuvõttes ikkagi seal liiga vähe, siis teine kord lisan kindlasti ekstra juurde

määrimiseks muna

Esmalt alusta tainateost. Kuumuta piim käesoojaks (37kraadi). Hõõru pärm, suhkur ja sool ühtlaseks ning lisa neile kuumutatud piim. Lisa seejärel jahu ja pehme või ning sõtku seni, kuni tainas lööb käte ja kausi küljest lahti. Mina tegin sõtkumisprotsessi oma hea abilise tainasegajaga ja see ei tähenda et vähem armastust oleksin sinna pannud:). Kata kauss toidukilega või rätikuga ning lase kerkida kahekordseks (ca 30 minutit). Kuniks tainas kerkib valmista ette täidis - lihtsalt sega kõik ained omavahel ühtlaseks massiks.
Kui tainas on omadega kerkinud, vormi pätsikesed ja veereta need laual ümmargusteks. Lase veidi lisaks kerkida, vajuta klaasipõhjaga süvend, täida täidisega ning määri ääred lahtiklopitud munaga. Küpseta 200kraadises ahjus 15 minutit või kuni korbid on kuldpruunid.
Lase veidi jahtuda ning naudi!

Mida ma teinekord teisiti teeksin:
1. kindlasti teeksin väiksemad pätsikesed kui seekord, kuna mulle kohutavalt meeldib "vähem tainast, rohkem sisu", kuid seekord ma ei jäänud enda korpide puhul selle suhtega üldse rahule
2. kindlasti rohkem rosinaid
3. kindlasti võtaksin rohkem aega, kuna seekord läks tiba kiireks ja mingi hetk oli tunne, et läks veidi rapsimiseks

Aga ära need samal päeval peaagu kõik söödi, seega ilmselt maitsesid ikkagi hästi. Tunnistan ausalt ise lõin hambad sisse vaid ühele, kuna samal päeval aset leidnud sünnipäevalaud pakkus niipalju muudki, millega maiustada.

allikas: Oma Maitse märts 2018

Kommentaare ei ole: