neljapäev, 27. september 2018

Kukeseeneraguu

Olles viimase paari nädala jooksul korduvalt metsa sattunud ja eelmisel nädalal lausa 2 õhtut, siis neid va seeni ikka kööki jagub. Lisaks riisikatele jagub vaat et ohtramalt isegi juba muid isendeid, kuid need kuldsed leiavad minu söögilauale paraku rohkem tee, kui teised. Ei ole kohe üldse mitte klassikalises mõttes metsaseene kastme austaja, ei ole midagi teha, lihtsalt ei maitse. Samas šhampinjoni ja kukeseentega probleemi pole, samuti soolatud seeni olen korduvalt kasutanud ning marineerituid ka ikka vaikselt nokin. Aga kui broiler sai pühapäeval ahju pandud, kartulipuder kõrvale plaanitud, siis sai ette võetud kastmetegu, sedapuhku oli mulle silma jäänud raguu, mida ma seentest kunagi enne teinud polnud. Ülimalt lihtsa valmistusviisiga ja ilma jahuta. Ilmselt olen juba ka varem maininud, siis jahukastmete fänn ma ka pole.Seega, kukeseeneraguu.


Vaja (3-4'le):
500g kukeseeni
1 suur sibul, hakituna
3spl võid
2spl õli
sorts šerrit (soovi korral)
tüümiani
sool, pipar
4spl kreemjuustu (kasutasin tavalist sulajuustu)

Puhasta seened ning tükelda väiksemaks. Kuumuta pannil või ja õli segu, lisa seened. Prae läbi, misjärel lisa juurde sibul, tüümian ning maitsesta soola-pipraga (+lisaks soovi korral šerri). Prae seened kuldseks, lisa viimasena kreemjuust ja niipalju vett, et saaksid meelepärase paksusega kastme. Kuumuta ning serveeri seejärel meelepärasega. Meil oli selleks ahjukana ning meie pere üks lemmikuid, kartulipuder.


allikas: Toit&Trend september-oktoober 2018

Kommentaare ei ole: