neljapäev, 29. detsember 2011

Pirukad pärmitaignaga

Esmalt suur kummardus ja kniks jõuluvanale, kes mulle ühe kingina pirukavormid tõi. Olin neile ammu mõelnud, aga millegipärast neid siiani soetanud polnud. Seega õigele asjale õige omanik ja veel 4 erivenat suurust, oeh:).
Kuna olen peaagu puhkuse lainel ning shopping Riias, Viljandis ning igaõhtune ujumine andis väikse hingetõmbe aja, võtsin kätte ja otsisin taignaretsepti ja proovisin vormid ära.




Seekordne tainas pärineb "Pirukad 2" raamatust, kuigi minu jaoks jäi see ikkagi veidi kuivaks, eelistan nagu mahlakamat, seega olen veel otsingute teel parema näol tulevikuks.
Sisuna proovisime 3 erinevat variatsiooni:
1. Pizzakate, mis peaasjalikult koosnes vorstist ja singist
2. Hakkliha koos munaga
3. Õunamoos




Tainas - soolane pärmitainas:
2dl vett
25g pärmi
pisut suhkrut
0,5tl soola
5dl jahu
0,5dl õli




Hõõru pärm soola ja suhkurga vedelaks. Lisa käesoe vesi. Sega hulka jahu ja lõpuks õli. Sõtku tainast korralikult ja jäta kerkima umbes 30 min-1 tund (peab kerkima kahekordseks). Rulli tainas u 2mm paksuseks ja vormi meelepärase suuruse ja sisuga pirukad. Nimi on küll soolane pärmitainas, kuid õunamoosiga sobis ka see.
Mina tegin taignast topeltkoguse ja sain ca 50 suuremat(vorm läbimõõduga 8cm) pirukat ja 20 väikest(vorm läbimõõduga 6cm). Eesmärk oli alguses teha vaid suuremaid, kui vahepeal tekkis idee moosi kasutada ja siis need panime väiksematesse.

Kommentaare ei ole: