kolmapäev, 9. detsember 2015

Kräsupea Sass

Kräsupea kooki teame poest ilmselt kõik, aga mina olen korduvalt ka kodust varianti saanud ja see on mõnusalt rammus ja maitsev. Olen isegi mitu korda vist retsepti uurinud ja küsinud, aga tegemiseni jõudsin alles aastaid hiljem. Parasjagu mässamist kihtidega on, kuid kokkuvõttes vägagi lihtsalt teostatav. Miks nimes ka Sass sisaldub, selle kohta ma vastata ei oska, lihtsalt pealkiri laenatud retseptis on selline ja ei hakanud ka seda muutma. Kuna vennal oli sünnipäev ja minult paluti pruuni kooki, siis otsustasin selle Sass'i ära proovida ja kõik mõmisesid. Olin veidi ärevil küll, kas õnnestus ja jumal tänatud et päev varem ette võtsin, kuna glasuur valmis juba peopäeval küünlavalgel ning terrassil gaasigrillil, kuna suured tuuled-tormid viisid elektri. Aga saab ka nii.


Vaja(2 korda):
2klaasi hapupiima või petti
3klaasi suhkrut
4 muna
2tl küpstuspulbrit
3klaasi jahu

tumedale põhjale- 4spl kakaod

1 suur pakk hapukoort
suur tahvel tumedat shokolaadi glasuuriks

1 klaas=200ml

Esmalt tuleb alustada kahe erinevat värvi põhja küpsetamisest - üks siis hele ja teine pruun. Valmistamiskäik on sama, lihtsalt tumedale tuleb lisada ka kakao.
Vahusta munad suhkruga, lisa teised ained, sega korralikult läbi ning vala saadud mass lahtikäiva küpstuspaberiga kaetud koogivormi. Küpseta 200kraadises ahjus 15-20 minutit või kuni sissetorgatud tikk jääb puhtaks. Mina küpsetasin mõlemad kihid 28cm vormiga ja sellest tuli päris suur kook.
Kui mõlemad kihid valmis, siis aseta pruun serveerimisalusele põhjaks, immuta veidi meelepärase mahlaga. Tükelda hele kiht kuubikuteks ning sega hapukoorega. Aseta saadud mass pruunile kihile. Viimasena sulata shokolaad ning kalla koogile glasuuriks. Aseta jahedasse. Soovitaks koogi valmis teha päev enne serveerimist, et se jõuaks imbuda ja sulashokolaadiga katta alles serveerimise päeval.
Mina lisasin koogile vahele ka kompotikirsse - immutasin pruuni põhja veidikese kirsimahlaga, katsin kirssidega ja seejärel valge kate. Sulashokolaadile lisasin ka mõned kirsid kaunistuseks, justkui kirss tordil!

Kommentaare ei ole: