kolmapäev, 26. detsember 2018

Kihiline toorjuustukook laimiga

Käes on jõulude teise püha õhtu ja siinkohal igati sobilik postitada meie ühte jõululauda katnud koogi retsept, mille mina siis olin valmistanud. Kuna söögilaud on alati rammusast üleküllastunud, siis olen püüdnud valida juba mitmendat aastat sellise koogi, mis poleks väga rammus ja pigem hoopis värksendav kogu selle söögitralli lõppu. Aasta viimases Oma Maitses hakkas silma mulle kohe üks laimikook, millele panin silma peale ja otsustasin et seekord siis see. Just laimi hapusus ja mascarpone sisu olid need mis mind ära võlusid. Koogitegu kui selline läks, ütleme nii 15% ulatuses veidi untsu valmimisprotsessi käigus, aga maitset see ei muutnud ja minu üllatuseks serveerides nägin et oh, päris nii hull see untsuminek ka polnud. Jess. Aga no aastavahetuse kook ilmselt ootab oma järge, ehk äkki püüan siis midagi uhkemat teha ja uuele aastale vastu minna ebaõnnestumiseta. Seda enam et jaanuar tuleb kookide kuu:).


Vaja:
250g piparkooke (mina kasutasin Digestive küpsiseid)
125g sulavõid
600g kreemist toorjuustu (mascarpone)
100g tuhksuhkrut
3 laimi koor - mahl jäta tarretiseks
300ml 35% koort

4 zelatiinilehte
100g suhkrut
6 laimi mahl

Purusta küpsised ning sega sulavõiga ja suru 20cm läbimõõduga lahtikäiva koogivormi põhja, mille oled enne katnud toidukile või fooliumiga*. Tõsta külmikusse tahenema.
Tõsta toorjuust, tuhksuhkur ja laimikoor kaussi ning mikserda ühtlaseks, vala hulka koor ja jätka mikserdamist, kuni ained on täielikult segunenud. Vala toorjuustukreem põhjale, töötades-liikudes spaatliga servadest sissepoole ja veendudes et õhumulle poleks. Pehme toorjuustukoogi peale aseta magustoidulusika tagakülg. Tõsta kook külmkappi ootele, kuni valmistad tarretisekihti.
Leota zelatiinilehed külmas vees. Pane tarretisekihi teised ained potti, milles on 200ml vett. Kuumuta õrnalt, kuni suhkur on lahustunud ja siirup mullitab. Pigista zelatiinilehed veest ja lahusta kuumas siirupis. Jäta kõik ootele, kuni segu on lihtsalt soe, seejärel vala siirup purki. Kui see on jahtunud, vala (enne eemalda lusikas) siirup juustukoogile ja aseta 12 tunniks külmkappi. Enne serveerimist eemalda kook ettevaatlikult vormist.

Mis siis minul untsu läks? Alustades sellest et ma ei võtnud kuulda toidukilega või fooliumiga koogivormi katmist, teiseks ma ei asetanud sinna seda lusikat vahepeal  (kui sellele oli üleüldse mingi ülioluline roll?). Ehk et nii kui ma jahtunud siirupi koogile valasin, hakkas see koogivormi alt välja immitsema, õnneks sain suurema aluse alla ja mis sinna imbus, see imbus. Olin pettunud, kuid kooki serveerides sain aru et tegelikult oli koogile ka täitsa kena kiht veel peale jäänud ja see osa mis suuremasse vormi imbunud oli, sellest tegin kenad tarretisekuubikud koogile. Kokkuvõttes midagi ei läinudki raisku.

Kook ise sai kõigilt kiita ja õhtu lõpuks vist mõni õnnetu tükike jäi järgi, aga teades et järgmine hommik leiab ka see tee kõhtu.



* Mina kasutasin 24cm vormi ja kihid olid mõnusalt uhked, seega sobib ka see suurus. Mida ma ei teinud oli katmine toidukile või fooliumiga ja see mulle ilmselt kätte maksiski selle väikse untsumineku. Mina katsin põhja vaid küpsetuspaberiga ja küljed tordikilega, aga see polnud ilmselgelt piisav.

allikas: Oma Maitse detsember 2018

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Põnev lugeda, et ka kogenumatel tegijatel juhtub äpardusi. Aga kunagi ei tea, mis millekski vajalik/hea on. Minu meelest on need tarretisekuubikud koogi peal väga toredad!