kolmapäev, 4. jaanuar 2017

Tagasivaade 2016 aastale ja mida võiks tuua 2017

Juba neli päeva oleme uues 2017das aastas ja seljataha on jäänud taaskordne aastaring. Püüdsin siin mõelda, et mida tarka või huvitavat ma siis ka mööda saatsin? Tööl on kõik vanaviisi, kodus samuti, justkui suhteliselt igav aasta. Ega ta jah midagi super-hüper erilist olnudki, kuid samas olen saanud ennast harida nii mõnelgi kokanduskoolitusel ning teiseks avastanud enda jaoks täesiti uue maailma-savi. Mõnusalt rahustav tegevus ja teispidi kasulik ka, saan köögitoimetuste pildistamiseks uut kraami, mida kasutada. Nii mõnedki on jõudnud ka juba blogipiltidele. Ideid selles vallas veel kuhjaga, nagu ka köögipoolel ja püüan neid mõlemaid siis ka realiseerima kuskilt otsast hakata. Saviga on ilmselt juba varsti taas käed koos ja ega koolitusedki kokkamises kaugel pole, juba esimene kohe jaanuaris.
Aga kui hakkasin vaatama, mis toidukoolitused ma siis ka 2016 läbi käisin, siis neid sai 6, pole paha. Ca iga kahe kuu tagant kui nii võtta uus teema, kuid nagu ikka, siis tegelikult jooksid mitmed üritused omavahel päris lähestikku kokku, mis võttis ikka nii vaimselt kui ka füüsiliselt päris läbi. Lisaks neile tuli ju ka päevatööd teha ja nädalavahetuski mõnikord maksta selle eest. Aga ma ei kahetse, absoluutselt mitte, kui siis ehk vaid ühte koolitust, õige natuke, kuna olin sarnasel varem käinud ja kuidagi lootsin seekord midagi uut näha-kuulda, kuid kahjuks mitte väga. Kuigi-kuigi ka sealt koolituselt sain enda jaoks ühe uue lemmiku, seega saan öelda et läks asja ette seegi. Isegi kui alguses tundus mõni õhtu, et ah ei viitsiks üldse minna, siis kohapeal olles (ükskord lausa palavikus ahju ees higistades ja ravimeid täis topituna), oli lõpetades ikkagi hea tunne, et tore et tulin ja tegin. Eriti rahul olen enda üle ühe 10tunnise koolituse üle, kus sai siis käidud tordimeistri tõdesid õppimas. Aga nüüd natuke täpsema meenutusena, kus siis käidud sai.

1. Oma Maitse kokakool - Prantsuse köögi kastmed
Siin sai proovitud teha ja ka maitstud, vähemalt minul isiklikult, esimest korda konnakoibi. Imeline tooraine ja see Provenciale kaste seal peal, njämm. Samuti eredalt meeles ka teod ja kammkarbid Roqueforti kastmes ning vutt. Viimast polnud ma ka enne proovida saanud ja üleüldse kõik seal koolitusel oli väga väga äge ja maitseküllane. Koolitajana olid ametis Emmanuel Wille (Olde Hansa peakokk) ja Aare Sild (Wu Wei peakokk). Kaks ülimalt vahvat tegelast ja koolitajat.


2. Oma Maitse kokakool - küpsetiste eri
See oli koolitus, kus olin ka varem korra osalenud. Peateemaks siis kringlid erinevate täidistega, nii soolased kui magusad. Lisaks minu uue lemmikuna tegime energiabatoone. Neid olen korduvalt järgigi teinud ja päkapikk viis sõpradelegi. Mõnusad ampsud vahepalaks. Koolitajaks oli Rita Osa.


3. Oma Maitse kokakool - Eesti kalad
Taaskord koolitajatena tandem Manu ja Aare Sild ja järjekordselt ei pidanud pettuma. Sai tehtud/maitstud äkilist tartari, angerjat mitut moodi, haugipalle ning magustoiduks vedela lämmastikuga valmistatud jäätist õuntega. Kui alguses oli plaan neil ka meile näidata/tutvustada angerja suretamist, siis paraku olid kalakesed õhtuks juba omadega manalateel ja nägime vaid naha maha võtmist. Aga mind see isiklikult ei heidutanud, oli õpetlik sellegipoolest ja vaevalt et ma kuskilt lähiajal nii värsket angerjat kätte saan, et seda veel surmama peaks hakkama.


4. Makroonikoolitus, Rahvaülikoolis
Olen tegelikult juba ammu mõelnud, et peab nende tegemise selgeks saama, mitmed retseptidki olemas, aga kätt tolle ajani külge polnud julenud panna. Ikka kindlam tunne, kui saad oskaja käe all enne proovida. Nalja sai kui palju, sest tiim, kus mina olin liige, meil lihtsalt ei õnnestunud tainas 2 korda - munavalge lihtsalt ei läinud vahtu, kui siirupi lisasime. Ja nii oligi, isegi koolitaja ei osanud öelda, et milles asi, lihstalt ei toiminud. Aga nagu ikka kolmas kord on seaduseks ja siis läks kõik juba libedalt. Sai vähemalt tunde kätte ja mõni aeg hiljem tegin ise juba kodus proovi. Jalad tulid kenasti alla, kuid tipud päris alla ei langenud, tainas polnud ikka 100% see, mis oleks pidanud, aga kõik söödi ära ja kiideti. Eks see markoonitegu üks paras trikk ole, igakord lilhtsalt ei õnnestu.
Hiljuti sai proovitud ka teise stiiliga neid teha ja samamoodi jäime kaaskannatajaga rahule. Taaskord uus retsept ja no päris rahul polnud, aga söödavad olid ja välimus isegi parem kui esimesel kodukatsetusel.


5. Tordikoolitus (biskviidid ja täidised), Seikluskohvikus
Vot see alles oli koolitus. Korralik 10 tundi nokitsemist, kuulamist ja maitsmist. Kui ma tol hommikul olin ärevil ja isegi küsiv, et kas tõesti nii kaua kestab päev, siis nii läkski. Päeva esimeses pooles biskviidid ja teises täidised. Lõpuks ladus igaüks ka isikliku koogi kokku ja päev oligi õhtal. Kuna õppimine toimus just isadepäeva eelõhtul, siis nii mina, kui ka paljud teised jätsid oma meistriteose maitsmise just järgmisele päevale. Mina ja ka minu üllituse teised maitsjad olid tulemusega väga rahul ja olen juba 2 korda ka kodus järgi teinud seal õpitut. Eriline lemmik oli aastavahetuseks meisterdatud pistaatsia-diplomaadikreemiga brownie kook, kus siis kihiti brownie-kreem-brownie-kreem jne ning seltsiks ka marju. 


6. Jäätisevalmistamise võlud Gelato Ladies juures
See polnud otseselt koolitus, vaid üks vahva üritus koostööpartneri kutsel. Saime kokku inimestega, kellega tööalaselt suhtleme ning samal ajal tutvusime gelato valmistamisega, sh praktiliselt köögis toimetades. Meeskond, kus mina olin, tegi pistaatsia oma ja no see on ja oli minu vaieldamatu lemmik. Soovitan soojalt seda hubast kohvikut vanalinnas. Minge nii maistma kui ka miks mitte ise üritust korraldama, see täitsa võimalik.


Sellega saigi koolitustega vist ühelepoole, rohkem ma igatahes pildimaterjali abil mälu taastades kokku ei saanud. Oli väga huvitav ja uusi maitseid avastav aasta. Ja ega uuel, just alanud aastal ilmselt neid puudu tule - esimene koolitus, mida viib läbi Argentina restorani peakokk, on juba varsti ukse ees. Ootan huviga.

Mis ma ise mõtlesin, et mis omast köögist välja tuua, mille üle eriti uhke olen, siis ilmselt suvepiknik, mida olin juba mitu head aastat mõelnud teha ja ühel nädalavahetusel lihtsalt ära lõpuks tegin. See oli ilus lõpetus suvele, kuna peale seda päeva ja fotoshooti ilm suveosas meid maha just jättiski. Nüüd on plaanis ka teistel aegadel piknikukorv kätte võtta ja teoks teha ka sügis, talv ning kevad. Eks näis kaua sinna aega kulub, loodame et mitte kaua.

Kui köögis toimetatud, siis leidsin ka aega saviga tutvust teha ja siit mõningad üllitised, mis siis minu käte vahelt väljusid:



Mida ma ootan uuelt aastalt? Ikka palju huvitavaid köögikatsetusi, uusi savianumaid  - ideid on palju juba, mida võiks ja peaks. Ja päris oma kööki mõnusa ruumi ja hea ahjuga. Viimasest olen unistanud päris kaua ja no ma loodan, et see ka ükskord vormub, sest unistused pidid ju täituma, loodan et 2017 selle minu jaoks täidab, loomulikult peale mõne lisaunistuse kõrval. Unistama peab ja suurelt, sest elame ju vaid kord!

Vahvat ja teguderohket aastat!
Kati

Kommentaare ei ole: