teisipäev, 23. aprill 2013

Vikerkaarekook

Kui ma seda kooki GoodFood aprilli numbri kaanel nägin, olin ma kindel et pean seda proovima. Juba tegelikult oli plaan puhkuse ajal asi käsile võtta, aga kuna toiduvärvide leidmine oli keerulisem kui arvasin (tavapoest ma neid ei leidnud), siis eelmine nädalavahetus vedasin end suhkrukunst'i poodi ja kätte ma need sain. Ma lihtsalt naiivselt lootsin et saan need ka suuremast supermarketist, aga no mida ei ole seda pole.
Nagu arvata oli on koogiga veidi mässamist, kuna kihid on vaja kõik eraldi küpsetada, et need eri värvi oleks. Aga see kõik oli seda väärt. Eriti peaks see kook olema sobiv ilmselt laste sünnipäevadele, lihtsalt oma lõbusate värvide poolest.



Vaja - biskviit (neid aineid on vaja 2,5x koguseliselt, kui teha 5 kihti, nagu mina):
125g pehmet võid (mina sulatasin)
225g jahu
150g suhkrut
3 keskmise suurusega muna
1/2tl küpsetuspulbrit
1tl vanilje ekstrakti (mina kasutasin vanillisuhkrut)
veidi soola
3spl petti
söödavaid toiduvärve (mina kasutasin suhkrukunst.ee soetatud pastavärve)

Kate ja vahekihid:
1tl vanilje ekstrakti (mina kasutasin vanillisuhkrut)
3x250g toorjuustu või mascarponet
350g tuhksuhkrut (ise kasutasin sellest u pool ja teinekord ehk paneks vähemgi)



Kuid tegemisest siis. Esmalt sega omavahel kokku ühtlaseks tainaks biskviidi koostisained(mikser on siinkohal suureks abiks). Seejärel jaota mass kaheks. Ühele lisa üks toiduvärv (seda läks minu värvide puhul ca hambatiku otsatäis) ja teisele teine värv. Seejärel pane tainas (sõltub nüüd mitu ühesugust vormi sul on, mina kasutasin ühte lahtikäivat koogivormi, 24cm läbimõõduga) vormi (mille põhi on kaetud küpsetuspaberiga) ning aseta ahju 160 kraadi juurde küpsema 15 minutiks või kuni tikk jääb puhtaks. Korda tegevust ka teise kihiga. Kuna mina tegin kokku 5 kihti, siis kordasin korra veel tainategu täies ulatuses, et saada 3 ja 4 kiht ning viienda kihi jaoks võtsin biskviidi koostisained poole koguse jagu. Kui kõik värvikihid on valmis, siis lase neil maha jahtuda.
Mikserda kokku mascarpone (mina kasutasin just seda) ja vanill ning peale seda lisa õrnalt tuhksuhkur. Sega kõik ühtlaseks massiks.  Suhkrust rääkides, siis mina ise panin ca poole sellest antud kogusest ja enda maitseid arvestades paneks teinekord ehk veelgi vähem. Samas teised proovijad olid selle suhkrukogusega rahul. Seega maitse asi.
Võta koogi kokkuladumiseks piisavalt suur alus. Esmalt pane veidi kattematerjali alusele ja sinna peale esimene kiht. Alusele soovitati panna seetõttu, et ka esimene kiht kenasti kinni püsiks ja minema ei "sõidaks". Pane biskviidi peale paras kiht mascarponesegu ja aseta peale järgmine kiht. Korda tegevust kuni kõik kihid on otsas. Seejärel kata kook pealt ja külgedelt. Mina lisasin ka kaunistusena veel peale söödavaid "iluelemente".

Ja ei midagi muud kui head isu!

Siin ka võrdlus esikaanest ja minu reaalselt välja tulnud koogist:
allikas: BBC GoodFood Aprill 2013 (link veebis olevale retseptile - http://www.bbcgoodfood.com/recipes/3028705/rainbow-cake)
ajakirja ja veebis oleva retsepti vahel on mõningased erinevused - veebi retseptis biskviidis pole nt petti, ahju kuumus oli ajakirjas 160 kraadi ning küpsemisaeg veebis 12-15 minutit. Mina lähtusin ajakirjaversioonist, mis ka siin kirja sai.

2 kommentaari:

herz ütles ...

vau kui ilus!!!
Aga ma juba kujutan ette, kuidas minu oma kaugeltki mitte selline välja ei näeks :)

Kati ütles ...

Tänud. Ega minagi ei uskunud alguses et sellise tulemuse saavutan. Aga proovisin ja õnnestus! Ehk ainult millega norida on see, et see mis pildid roosa, oleks võinud värvi nime(rubiin) järgi olla tumedam ehk punane. Aga eks teinekord olen targem ja panen seda värvi tiba rohkem.