neljapäev, 29. september 2016

Heeringa-punapeedipirukas

Esmapilgul tundus see pirukakooslus väga kummaline - heeringas, peet ja porgand, kuid seda enam tundus see proovimist väärt, et kuidas välja kukub. Ilmselt olin seda ise ka tegelikult varasemalt proovida saanud, sest Stockmannist olin selle retsepti kaasa haaranud. Üldjuhul ma seal alati degusteerin ja siis meeldivuse korral retsepti kojugi kaasa haaran. Aga kas siis mälu veab alt või tõesti olin haaranud ilma proovimata selle kaasa, ideega, et tundub huvitav. Enam ei suutnud meenutada. Aga tegin ära ja nii oligi - kooslus tundub väga kummaline, aga kui need kõik lõpuks pirukas üksteist leidnud, siis tulemus väga väga hea. Nagu üks sööja mainis, et täitsa nagu "kasukas" (see salat siis), aga piruka kujul. Üllatusmoment oli väga suur ja meeldiv.


Vaja:

Põhi:
2dl jahu
0,7dl õli
2spl vett
soola

Täidis:
marineeritud punapeeti
3-4 heeringafileed (mina kasutasin traditsioonilist, õlis)
2 porgandit
2dl rõõska koort
2 muna
meelepäraseid maitseaineid

Sega taignaained omavahel ja suru pirukavormi ning küpseta 200kraadises ahjus 10 minutit. Vispelda lahti munad, sega koore ja maitseainetega. Viiluta porgandid õhukesteks viiludeks ja kuumuta pannil. Säti eelküpsetatud põhjale heeringa-porgandi-peediviilud nii, et kogu põhi oleks täielikult kaetud. Vala peale muna-kooresegu ja küpseta kuni muna on hüübinud.
Mida ma teinekord teisiti tegin? Porgandi ma riivisin (esimesel korral kasutasin juurvilja koorijat viilude tegemiseks), peedi lõikasin kuubikuteks (esimesel versioonil olid mul rattad) ning heeringa tükeldasin samuti kuubikuteks (enne lõikasin pigem pikkadeks viiludeks).

Teine katsetus samast pirukast

allikas: Stockmann

Kommentaare ei ole: