kolmapäev, 4. mai 2011

Rooma 24-30 aprill 2011

Plaan Rooma sõita tuli tegelikult ühe väga hea sõbranna poolt, kel oli algselt plaan sinna ihuüksi suunduda. Kui ta seda mulle mainis, siis oli kuidagi tunne, et tahaks ka. Nii ta nõus oligi ja seltsis ikka segasem. Piletid ja elamised varakult soetatud me 24da aprilli lõuna paiku suuna sinnapoole võtsimegi. Lennud kulgesid suunal Tallinn-Praha-Rooma-Praha-Tallinn. Tsehhide lendamise kohta tahan küll paar krõbedat sõna öelda. Nimelt juba teine kord kus ma nendega lendan, vähendatakse kõrgust nagu trepist alla kukkudes. See on ikka äärmiselt vastik tunne ja ma ei saa aru miks nii tehakse, kas mingi konkreetne seletus ka sellele on ma ei tea. Just väiksemate lennukite puhul, Airbus, mis lendas Praha-Rooma-Praha suunal suutis ikka normaalselt maanduda. Kuigi kummaline on see, et olen ka AirBalticu ning ka Soome vahet sõitvate väiksete propadega kordi paremini maandunud. Nagu mingi tsehhide spetsialiteet.
Aga tagasi tegemiste juurde, päevade kaupa siis.

24.aprill - hilisõhtuks Rooma. Esimene katsumus oli siis linnalähirongiga end kesklinna asutada ja üles otsida esimene majutuskoht, mis oli pisut eripärane. Nimelt Leedu nunnade majutuskoht, koduleht ja puha oli neil olemas ning midagi kummalist me sealt ei näinud. Ees ootas askeetlik terrassiga tuba 2 voodi, laua, toolide ning vannitoaga. Kuna me luksust nagunii taga ei ajanud siis esialgu käis kah. Seda enam et esimene öö jõudsime sinna südaöösel. Esimene sisseseadmine ning magama me vajusimegi.

25.aprill - hommikusöök tupsude(nii kutsusime me nunnasid nii enne reisi kui selle ajal:)) juures, mis erines tavapäraselt nägema harjunud hotelli omadest. Söögisaalis oli laudadel toanumbrid, kuhu siis igaüks sai aru kuhu ta maanduda tohib. Järgnes võõrustaja küsimus, kas soovime piimakohvi või teed, peale mida tuli ta tagasi eeslükatava toidukärukesega, kus oli siis kann kohvi ja piimaga ning mõned saiad, võid ja juustud. Sisuliselt oligi see kõik, paar röstsaia moosiga ka lisaks. Pisut ebatavaline hommikusöök, aga asja ajas taaskord ära.
Peale esmast kehakinnitust otsisime kena ajakese metroopeatust, kuna 2 kaarti seda eelmise õhtu rongipeatuse juures näitas, kuid mida polnud seda polnud. Lõpuks vantsisime järgmisesse peatusesse, kust saime juba edasi. Esimene peatus Piazza del Popolo. Kuna ilm meid ei soosinud, sest sadas vihma, siis tutvusime esimesena samal väljakul oleva kirikuga, peale mida võtsime suuna Campo di Fiori poole, milleni jõudmiseks vaatasime ka üle Hispaania trepid, Trevi purskaevu, Pantheoni ja Piazza Navona. Nö kohustuslikud objektid. Mina olin enne neid kõiki juba näinud ja seetõttu püüdsin jälgida kaaslase soove. Ma ei hakka objektidest siin pikemalt jahuma, kel soovi saab lisatud linkidel ise uurida. Kogu pikk päev vantsimist koos einestamiste ning niisama mõnulemistega suvalistel treppidel/pinkidel jõudsimegi tagasi nunnade juurde. Kuna päev oli olnud äärmiselt väsitav, siis sai mõnuga paar tundi magatud enne kui asutasime end otsima mõnd kohta kus süüa saaks. Leidsime majutuskoha lähedal ühe Iiri pubi, mis suurema nälja peletas. Küll äärmiselt ebaoriginaalne, aga me ei põdenud. Küll jõuab veel ka kohalikku avastada.

26.aprill - Kuna sel hommikul saime kolida enda peamisesse elukohta - üüritud tuba ühe kohapealelava eestlase korterisse, siis peale hommikusööki saigi end asutatud sinnapoole, et kohvrid enne linnaminekut sinna ära viia. Kõik paigas, võtsime suuna metrooga kesklinna, et jätkata seal kus eelmine päev pooleli jäi. Esmalt Colosseum, Palatinus, Forum, Kapitoolium ning Pantheon uuesti, kuna esmaspäeval oli seal veel suur püha ja see oli selleks ajaks juba kinni kui sinna jõudsime. Aga sisse tahtsime minna ja enne kui tagasi korterisse asutasime astusime ka sealt läbi. Kogu päev oli taaskord suures mahus kõndimist, kuna enamus vaatamisväärsusi vaid läbijalutatavad. Mõned hetked puhkamist ning uurimist kuhu võiks sööma minna, võtsime ette ka kohalike seas popi pizzakoha. Rahvast oli murdu ning sööki saime ikka veidike oodatud kuid üldmulje oli äärmiselt meeldiv. Välismaalastena saime ka erilise tähelepanu osaliseks ning lõpus peale magustoite ka pitsikese tasuta limoncellot. Pean mainima, et see viimane polnud väga minu teema.

27.aprill - Kogu päev möödus Vatikanis marsruudil Muuseum-Sixtuse kabel-St Peter Basiilika. Ka tipu tornis ning paavstide nö haudadel maa all sai käidud. Selles päeva oli minu, kui Roomas ennekäinu jaoks uut Muuseum ja Sixtuse kabel, kuhu eelmine kord lihtsalt ei jõudnud. Kõik oli äärmiselt huvitav ja ka väsitav, sest rahvast oli murdu. Seda põhjustas ka ilmselt see, et sama nädala pühapäeval kuulutati eelmine paavst õndsaks, mida oli tulnud tunnistama suur hulk inimesi. Nii Peetri väljakul, kui ka ruumides sees valmistuti suursündmuseks suure hooga. Torni tipust alla ronides hakkas terve reisi vältel meid juba kolmas päev kummitanud vihm taaskord sadama. Seekord väga tugevalt ja lakkamise märke ei tahtnud kuidagi näidata. Ja just sel päeval polnud meil ei keepe ega varje kaasas. Nagu tellitult. Poolmärgadena ja lirtsudes me lõpuks peatuspaika jõudsime. Soojendasime veidi varbaid ning jaht kuulsale tiramisu kohale "Pompi" võis alata. Seal siis müüakse suurtes sügavkülmades erinevaid sorte tiramisusid, mida sai siis kaasa osta. Väga popp ka kohalike seas. Saak käes, sõime ka läheduses õhtust ning mõnus jalutuskäik enne uinumist.

28. aprill - Kuna eelmisel päeval ei saanud Vatikanis väljakul vihma tõttu eriti ringi vaadata, siis võtsime suuna uuesti esmalt sinna. Nautisime ilusa päeva algust, kus jõudsime ka Itaalia telekanalile anda tervituse eelmise paavsti raames, esimesed shoppingud ning õhtupoolikuks sättisime end Trastevere linnaossa, mida soovitataksegi külastada just õhtul. See oli ka minu jaoks uus koht ning mille lummusesse me mõlemad ka vajusime. Seal oli tõsiselt mõnus õhkkond ning oli kuidagi teistsugune kui teispool jõge nö vaatamisväärsuste rajoonis. Miks muidu vist inimesed, kes sal elavad peavad end tõelisteks roomlasteks. Tõsiselt nauditav ja tshill koht. Koht, mille pärast võiks Rooma veel tagasigi minna. Peale seda sai veel otsitud taaskord üks soovitatud söögikoht üles, kohe Colossoeumi taga, nauditud veini ja head sööki ning pea keskööks me alles "koju" tagasi saimegi.

29.aprill - viimase täispika päeva olime jätnud puhtalt shoppamise peale, nii endale kui ka kodustele viimiseks. Kuid õhtu saabudes ning söögikohale mõeldes, suundusid meie mõtted kohe eelmise õhtu ja Trastevere peale ning peale kompsude kojuviimist me pika ringiga sinna tagasi läksimegi. Ja nautisime oma viimast õhtut Roomas. Meie reis hakkas vaikselt lõppu näitama.

30.aprill - hommikul kll 4:30 kohalik aeg äratus, et end õigeks ajaks lennujaama sättida, kust siis esmalt Prahasse ja sealt omakorda Tallinna. Lõunaks me kodus olimegi.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et kõik sujus nii nagu olime lootnud. Ainult ilmaga meil ei vedanud, kuid ega see väike vihm meid heidutanud, elasime üle, tegelikult oli just parajalt üle 20 kaardi sooja päeval ja pikkadeks kõndimisteks just hea. Ning ülimõnus seltskond, mis on ju tegelikult peamine. Igatahes usun et teinekordki veel Rooma, kasvõi niisama, sest palju sa neid kuulsaid "must see" kohti ikka enam vaatad, saabki avastada nurgataguseid ning varjatuid kohti.

Mirjam ütles ...

Seltskond oli ülimõnus tõesti:) Aga ajaloolise täpsuse huvides: 25. aprillil käisime 17 000 sammu, 26. aprillil 20 000 sammu, 27. aprillil jäi sammulugeja koju ning 28. aprillil tuli täis 25 000 sammu.

Kati ütles ...

Need ajaloolised faktid ma unustasin täiesti:)