pühapäev, 27. oktoober 2013

Küpsetatud karamellikreem praetud õuntega

Kui ma seda retsepti nägin, siis teadsin kohe et selle ka ära teen, ma ei tea isegi miks, lihtsalt teadsin. Ilmselt minu armastus creme brülee vastu oli see, mis pani selle kohe "to do" listi. Ainus mure oli sellega, et kas ikka klaaspurke võib panna ahju. Küsisin ühelt ja teiselt, ning lõpuks sain kinnituse enda arvamusele, et sellise madala (100kraadi) kuumuse juures vast ei ole probleemi. Riskide hajutamiseks proovin igaks juhuks selliselt, et purgid lähevad külma ahju ja kuumenevad koos ahju enda temperatuuriga. Selle tõttu ilmselt veidi küpsemisaeg pikenes, aga oli riskivaba.

Vaja 3-le:
6 munakollast
300ml vahukoort
70g tumedat Muscovado suhkrut
näpuotsatäis soola

1 suurem õun
100g suhkrut
1spl küpsetusmargariini
näputäis värskelt riivitud muskaati
1 tl sidrunimahla


Vala koor, suhkur ja sool kastrulisse. Keeda segu 5 minutit ja seejärel jahuta. Kui segu tundub näpuga katsudes soe, lisa munakollased. Sega läbi ja vala purkidesse. Küpseta 100 kraadises ahjus umbes 1 tund. Kreem on valmis, kui see õrnalt võbiseb. Pärast ahjust väljavõtmist see järelküpseb ja jahtudes hangub.
Kui purgid ahjus, siis on paras aeg valmistada karamellised õunad. Puhasta õun seemnetest ja lõika kuubikuteks ning lisa sidrunimahl. Aja pann kuumaks, lisa või lase sulada. Aseta õunakuubikud koos suhkruga pannile ja riivi muskaati. Kuumuta, kuni õunad on kuldpruunid. Jahuta.
Serveerides tõsta õunad kreemile ja naudi. Soovitan soojalt lasta kreemil täielikult maha jahtuda. Meie seda muidugi ei suutnud oodata, kuid ma usun et siis oleks see veel parem. Mina, kes ma hull magusahoolik pole, tundus see tiba magus, samas kaaslasele, kes tavapäraselt magusafänn pole, kiitis väga. Seega tasub proovimist, lihtne valmistuskäik pealekauba.

allikas: Toit&Trend september-oktoober 2013

Kommentaare ei ole: