esmaspäev, 6. jaanuar 2014

Isetehtud jõulukingid

Ise tehtud-hästi tehtud võiks selle postituse kohta kokkuvõttes öelda. Jõulud küll juba ammu möödanik, aga ega enne ei saanud ka postitust teha, kui kõigil kingisaajatel pakk käes. Samuti tuli vahele üks mõnus puhkus, kus puhkas koos minuga ka blogi:).

Mulle meeldib teha ise asju, eriti just neid mis seotud köögiga. Seetõttu tekkis ka idee sel aastal jõuluvana kingikotti meisterdada maitsesool ja Cayenne pipar. Paljud kingi saajad olid nii ehk naa suured kokandushivilised, seega peaks asja ette minema. Ja esimene kommentaar, mis minuni jõudnud, oli üdini positiivne, seega läks asja ette.


Aga täpsemalt.

Cayenne pipar:
pane kevadel pipar kasvuhoonesse kasvama - taimed kasvata ise seemnest ette
punased piprad korja järjest ära ja kuivata - mina lasin lihtsalt niisama seista kuni sügiseni ajalehepabril
purusta kuivanud kaunad nt köögikombainis (NB! pipratolm on kiire tekkima, seega ole ettevaatlik sissehingamisel)
pane sobivasse purki ja silt külge

Maitsesool:
1 pakk meresoola (mina kasutasin tavalist Meira oma, peaks olema 850g pakk)
1spl basiilikut (soovitavalt isekasvatatud ja kuivatatud, purustatud)
1spl tüümiani
1spl rosmariini
1spl pune

Sega kõik ained omavahel, pane purki ja lase enne kasutamist vähemalt nädalajagu maitsestuda.
Mina katsetasin kogustega umbes/esmakordselt ja niipalju kui olen tagasisidet saanud, siis joppas:).

allikas: maitsesoolade osas sain inspiratsiooni siit

Kaunist uut ja loodetavasti ülikulinaarset aastat!


Kommentaare ei ole: